יש שני אירועים שאי אפשר לברוח מהם בחיים: הראשון הוא מוות והשני הוא תשלום למס הכנסה.
לרגל השנה החדשה נאחל לכולנו, שנשלם כמה שיותר מס (זה אומר שנרוויח יותר), יחד עם זאת, המדינה מאפשרת לנו לקבל הטבות מס בעולם הפנסיוני ועליהן נרחיב במהלך החודש הקרוב. נתחיל עם תיקון 190:
בשנת 2012 המדינה החליטה לתת הטבות מס למי שמתקרב לגיל פרישה עבור כספים שמוסו בעבר. הרציונל שעומד מאחורי התיקון- שהציבור יחסוך כמה שיותר לקראת הפרישה והמדינה תעניק לו הטבות מס.

תנאי הסף שעליכם לעמוד בהם בכדי להיכלל בתיקון 190:
1. החוסך/ת חייבים להיות מעל גיל 60.
2. הפנסיה של החוסך/ת (או בפועל או הפנסיה הצפויה) חייבת להיות מעל 4,606 ש"ח.
במידה ועמדתם/ן בשני הקריטריונים, המדינה מאפשרת להפקיד כסף בקופת גמל ולקבל הטבות מס במשיכה:
א. ניתן למשוך את הכסף כסכום חד פעמי עם הטבת מס: בשונה מכל מוצר השקעה בו נשלם 25% על הרווח הריאלי- נשלם 15% בלבד על הרווח הנומינלי.
(בעולם של ריביות גבוהות, הטבת המס נשחקת במעט בגלל האינפלציה, אך עדיין מדובר בהטבה משמעותית בייחוד לאור העובדה כי אין לדעת מה תהיה הריבית בעתיד).
ב. במידה והחוסך/ת יחליטו למשוך את הכסף כקצבה (פנסיה), יהיו פטורים לגמרי ממס על רווחי הון!

אז מה יוצא לכם/ן מזה?
הפקדה לקופת גמל תחת תיקון 190 מאפשרת לנו לבחור רמת סיכון שמתאימה לנו + לשנות מסלולים ללא עמלות קניה ומכירה + לנייד את הכספים מחברה לחברה ללא אירוע מס + לקחת הלוואה בתנאים טובים יותר מהשוק על חשבון הקופה.

חשוב לזכור: כשמפקידים לטובת קופת גמל תחת תיקון 190, עלינו לקחת בחשבון ש-35 אלף ש"ח מתוך הסכום- יעבור בירושה לדור הבא, אין הטבת מס על ה-34 אלף ש"ח הראשונים. (סוג של כלל אצבע – הפקדה לתיקון 190 של פחות מ-250 אלף ש"ח, הופכת את כל הסיפור ללא כלכלי).

בשורה התחתונה, יש הרבה חלופות השקעה בארץ, אבל אם המדינה מאפשרת לנו הטבת מס משמעותית וכבר חסכנו כסף, אין סיבה שלא ננצל אותה.

*כל הכתוב על דעתו המקצועית של הכותב בלבד, אין בכתוב שיווק/ייעוץ פנסיוני ו/או חלופה לפגישה עם בעל רישיון מטעם משרד האוצר*

לפרטים ותיאום פגישה ללא עלות השאירו פרטיכם

השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם