התפטרות ממעסיק בפן הפיננסי- ידע מונגש👇
כאשר עובד מסיים עבודתו אצל המעסיק, הוא מקבל:
1. 12 תלושי שכר אחרונים.
2.טופס סיום יחסי עובד/מעביד.
3. אישור לשחרור הכספים בקרן הפנסיה/ביטוח מנהלים.
4. ריכוז יתרות פנסיוניות.
5. טופס 161א לפקיד שומה- מס הכנסה.
כאשר עובד מסיים את עבודתו הוא יכול למשוך את הפיצויים (הפטורים ממס) או להשאיר את הכספים בקופה ולהמשיך עם הזכויות למעסיק הבא.
את ההחלטות הללו העובד אמור לבצע לבד מול מס הכנסה וקרן הפנסיה.
מה עדיף? האם אני נפגע? איך מבצעים זאת? העובד נתקל במושגים כמו "רצף פיצויים/רצף קצבה" .
מעטים העובדים שתהיה להם תשובה לנושא 🤷♀️
נחלק את הטיפים לשני חלקים:
💡 טיפים לעובד
💡 טיפים למעסיק
עובד👇
קודם כל להתקשר לקרן הפנסיה/ביטוח מנהלים ולבקש לרכוש שמירת זכויות.
יירדו לכם כמה גרושים מהצבירה שצברתם כל חודש, אך כל הזכויות הביטוחיות ודמי הניהול יישמרו לכם. ניתן להאריך שמירת זכויות עד שנתיים.
ביצעתם שמירת זכויות?
יופי, עכשיו תתייעצו עם בעל רישיון כי יש פה נושאים מהותיים שישפיעו עליכם בהמשך- לא למשוך כסף מהקופות מבלי להבין מה אתם עושים‼️
מעסיק( משאבי אנוש/ כספים/ הנהלה)👇
1.העובד נכנס למצב של סחרור וחוסר וודאות כשהוא מפוטר/ מתפטר. אין לו מושג מה לעשות עם הכספים הפנסיונים.
2. לאחר העזיבה, העובד נתקל בחומות כמו מס הכנסה,פקיד שומה וקרן פנסיה. קשה לקבל מענה, מדובר בהליך בלתי נסבל שמכניס את העובד לעוד חוסר וודאות.
3. אם הסכומים בטופס 161 אינם תואמים את ריכוזי היתרות בקופות הפנסיוניות, העובד יחזור אל המעסיק ופה מתחיל מצב בעייתי:
קחו בחשבון, שאם הוא הגיע חזרה אליכם לתיקון הטפסים, סביר להניח שהוא אחרי שבועות של תסכול ‼️
תמיד תזכרו🥁
אתם הפנים האחרונות שהעובד רואה, לעיתים אפילו אתם חתומים על טפסי העזיבה.
העובד לא אמור לבצע את הפעולות הללו לבד ללא הדרכה. אם ההליך לוקח לעובד זמן ואנרגיה, הרושם שיישאר כלפי המעסיק ייהרס.
בוודאות, אני רואה את זה כל יום בשטח.
אין שום סיבה בעולם שמס הכנסה או קרן הפנסיה יהרסו לכם את המוניטין כמעסיק. ליווי נכון של העובדים, יחסוך לכם הרבה כאב ראש ותיקון מוניטין בדיעבד ♥️
מעוניינים בהדרכה פרטנית איך לייעל את התהליך אצלכם בארגון? צרו איתנו קשר!
*אין בכתוב ייעוץ/ שיווק פנסיוני ואין בו חלופה לפגישה עם בעל רישיון פנסיוני*