כאשר עובד מסיים את עבודתו אצל המעסיק, הוא אמור לקבל:
1️⃣ חמישה תלושי שכר אחרונים
2️⃣ טופס סיום יחסי עובד/מעביד
3️⃣ אישור לשחרור הכספים בקרן הפנסיה/ביטוח מנהלים
4️⃣ ריכוז יתרות פנסיוניות
5️⃣ טופס 161א לפקיד שומה – מס הכנסה
שימו ❤️ – העובד רשאי למשוך את הפיצויים (הפטורים ממס) או להשאיר את הכספים בקופה ולהמשיך עם הזכויות למעסיק הבא. את ההחלטות הללו העובד אמור לבצע לבד מול מס הכנסה וקרן הפנסיה. אבל מה עדיף? האם אני נפגע? איך מבצעים זאת? מעטים העובדים שתהיה להם תשובה לנושא.
לאחרונה אנחנו פוגשים הרבה עובדים שסיימו את עבודתם, אז הנה כמה טיפים למנהלי משאבי אנוש ומעסיקים:
👈העובד נכנס למצב של סחרור וחוסר ודאות כשהוא מפוטר/ מתפטר, אין לו מושג מה לעשות עם הכספים.
👈אחרי שעובד עוזב, הוא נתקל בחומה שנקראת מס הכנסה ופקיד שומה. קשה לקבל מענה ובזמן הקורונה אין מענה טלפוני, הכל במיילים ומדובר בהליך בלתי נסבל.
👈אם הסכומים בטופס 161 אינם תואמים את ריכוזי היתרות הוא יחזור אליכם ופה מתחיל מצב בעייתי של פינג-פונג מתמשך.
מעסיקים יקרים, זכרו ☝️אתם הפנים האחרונות שהעובד רואה. לעיתים אפילו אתם חתומים על הטפסים. העובד לא אמור לבצע את הפעולות הללו בעצמו וללא הדרכה❗ אם ההליך לוקח לעובד זמן ואנרגיה, הרושם שיישאר כלפי המעסיק יהרס. אין שום סיבה בעולם שמס הכנסה או קרן הפנסיה יהרסו לכם את המוניטין כמעסיק❗מרגישים קצת תסכול בנושא המתואר?
אנחנו כאן בשבילכם, השאירו פרטים ונשמח לעזור!
* אין בכתוב שיווק/ ייעוץ פנסיוני ואין בו חלופה לפגישה עם בעל רישיון*
Published On: מאי 7th, 2021 / Categories: בלוג /

לפרטים ותיאום פגישה ללא עלות השאירו פרטיכם

השאר פרטים ונחזור אלייך בהקדם

תודה על פנייתך. ההודעה נשלחה.
ישנה בעיה בשליחת ההודעה. אנא נסה שוב.